Translate

maandag 11 februari 2013

Het inpakken is begonnen

Lang heb ik het weten uit te stellen, maar twee dagen voor vertrek slaat de stress toch echt toe. Ergens is het een heel bevrijdend gevoel om al het bekende achter me te laten, maar aan de andere kant beangstigd het mij ook. Woensdagochtend, 13 februari zal het toch echt gaan gebeuren; om kwart voor tien zal ik alleen het vliegtuig instappen om ruim 5 maanden in Lissabon te gaan wonen. 

Waar ga ik wonen?

Helaas was er iets niet helemaal goed gegaan met mijn woning; via http://www.lisbon4u.com/ had ik geregeld dat ik in 'Green 1' de kamer Lisboa zou krijgen. Een maand geleden kreeg ik helaas een bericht dat het meisje dat er nu in zit opeens had besloten niet de 11e te vertrekken, maar pas de 28e. De eerste twee weken zal ik dus op een ander adres verblijven. Dit zal kamer Groselha zijn in 'The Garden House'. 

'The Garden House' is te vinden aan de Rua Gomes Freire nr. 195A, 1st Floor.
'Green 1' is te vinden aan de Rua Dona Estefânia nr. 15, volgens mij de 6e verdieping, nummer 6E. 

Op de kaartjes is B het huis waar ik tot eind februari woon en A het huis waar ik de rest van de maanden zal verblijven. Zoals te zien is, redelijk dicht bij elkaar en mooi in het centrum gelegen. Binnen een reistijd van twintig minuten kan ik naar verschillende plekken in de stad: de school, de uitgaanswijk en ook het vliegveld. 

Nederland achter me laten 

Om niet even bij familie en vrienden langs te kunnen gaan wanneer ik daar zin in heb zal in het begin flink wennen zijn en ook zeker niet op alle momenten leuk, maar met vooral de afgelopen maanden in het achterhoofd kan ik Nederland met een lach gedag zeggen. Mijn 'afscheidstour' heeft bijna anderhalve maand geduurd, maar hij was het zeker waard. Ik heb veel nieuwe leuke mensen leren kennen en gelachen met familie en oude vrienden. En, voor de minder leuke momentjes, bestaan er gelukkig nog altijd dingen als Skype, whatsapp en andere social media varianten. 

Over twee dagen zal het grote avontuur echt gaan beginnen: rond 12 uur (1 uur Nederlandse tijd) zal ik in Lissabon aankomen en mijn nieuwe stad gaan verkennen. Zodra ik er tijd voor heb zal ik meteen een verhaaltje schrijven. 
Lots of love! x









Geen opmerkingen: