Translate

vrijdag 15 februari 2013

Dag 3

Gisteren was het eerste feest in ons appartement. Ik ben van mezelf een lichte slaper, maar ik ben gister door ALLES heen geslapen. Mijn roommates hebben nog op me deur gebonkt, er waren ongeveer 20 mensen in huis en ik heb er bijna niks van meegekregen. Goeie start dus. 

Vandaag dacht ik maar even een rustige dag te houden. Ik ben een keer wat later opgestaan, lekker in het zonnetje zitten op het balkon, kijken naar het stadse leven. We kijken dan wel uit op een binnentuin, maar er zijn altijd geluiden en mensen bezig op hun balkonnetje. Gewoon even rondkijken naar alles wat er in de stad gebeurd.

Ook heb ik vandaag meteen geprobeerd een traditie te beginnen: ze eten hier namelijk nooit samen. Nooit. Iets wat ik echt niet gewend ben. De hele dag ben je met je eigen ding bezig, maar met het avondeten ga je gewoon even met elkaar zitten, je dat bespreken en erna weer allemaal je eigen ding doen. 
Daarnaast kregen we een nieuwe roommate vandaag: een meisje uit Zweden. Ik heb samen met mijn Duitse huisgenootje dus een etentje georganiseerd voor de rest van de groep, ook omdat het Zweedse meisje pas rond 7 uur zou aankomen en het gewoon gemakkelijker voor haar was om zich in ieder geval geen zorgen te hoeven maken over eten.

Vanavond is er blijkbaar weer een hele groep die over de vloer komt. Het Japanse huisgenootje heeft geregeld dat er allemaal mensen over de vloer komen zonder dit te overleggen met de rest. Maarja, meer zielen, meer vreugd. Ook hoop ik vanavond eindelijk naar Bairro Alto te gaan. Dit is een wijk in Lissabon waar het echte nachtleven zich afspeelt (en helaas is het ook bovenop een heuvel, zal wel weer flinke spierpijn opleveren). Dit was eigenlijk de planning voor gisteravond maar aangezien ik door alles heen sliep schoot dat er bij in.

Love from Lisbon! x

Geen opmerkingen: