Translate

donderdag 14 februari 2013

Eerste schooldag

Na een niet zo geweldige eerste nachtrust (de mensen zijn hier zo vriendelijk dat ze elk uur even het auto alarm van de buurman testen) was het vandaag tijd voor de introductie dag. Ik was tot de conclusie gekomen dat de combinatie Anita, een nieuwe stad én het openbaar vervoer op veel manieren fout kon gaan, dus besloot om de volle 4 kilometer te gaan lopen. 

Ik was dus even vergeten dat Lissabon op de heuvels is gebouwd en het was een flinke klimpartij, met lekkere blaren nu als resultaat. Wel kreeg ik een mooie indruk van de stad. Ze hebben hier een straat, die heel erg op de Champs d'elysee lijkt met ook een groot standbeeld in het midden van de rotonde. Alleen waar ze in Frankrijk er grote weg van hebben gemaakt, is hier een groot park te vinden in het midden. Ook gaf deze vroege ochtendwandeling me een perfecte indruk van de vriendelijkheid van Lissabon: waar je in Spanje doodgegooid wordt met stomme mannetjes die je autoruit willen wassen als je in de file staat en geld willen zien, staat er hier midden in de file een meisje de krant uit te delen. 

Bij de introductiedag bleek ik de enige Nederlander te zijn die aan de ISEG de studie volgt (de UTL heeft 7 verschillende universiteiten door de stad zitten, waaronder dus de ISEG, de economie en management afdeling) dus werd ik bij de groep Duitsers gegooid bij de rondleiding, aangezien ik dat nog wel redelijk versta. 

Na de presentaties en de rondleiding zijn we langs erasmuslisboa (zoek maar op). Dit is een organisatie waar je voor tien euro lid kan worden en toegang hebt tot allebei evenementen. Daarnaast krijg je ook nog kortingen op veel plaatsen in de stad zoals de fietsenhuur (ik fiets in Nederland al helemaal nooit dus dit zou echt een topplan worden) en de sportschool (nog zo'n topplan, door de stad lopen is al topsport). 

Daarna ben ik samen met een meisje uit Zwitserland door het échte centrum gaan lopen. De spullen zijn hier zo goedkoop! Schoenen voor tien euro en echt goddelijk mooie tassen voor maar 30 (en echt, daar zou je in Nederland makkelijk 80 voor betalen). Het was teveel om te kiezen en allemaal zo mooi, ik denk dat ik in het weekend maar terug ga (nee pa en ma, ik koop niet de hele winkel leeg, nog niet).

Vanavond gaan we de Hongaarse jongen zijn Nameday dus vieren. Er wordt door de vereniging een feest geörganiseerd genaamd Kissparty, en hij heet Bálint Kiss, dus dat vraagt natuurlijk om een gekke avond...

Love from Lisbon! x


Geen opmerkingen: