Translate

maandag 18 februari 2013

Eerste echte schooldag

Vandaag was de eerste echte schooldag. Donderdag was de welkomsdag en vanaf vandaag zal ik echt colleges moeten gaan volgen. Een ding is zeker: een tropenrooster krijg ik niet. Omdat ik 6 vakken volg, veel vergeleken met mijn medestudenten, zal ik elke dag naar school moeten. Daarnaast volg ik de eerste 4 weken een taalcursus voor drie studiepunten wat elke avond van half 7 tot half 9 gegeven wordt. De eerste maand zullen dus lange dagen worden.

Je eigen rooster maken was nog een hele klus. Omdat iedereen andere vakken volgt moet je zelf je rooster bij elkaar zoeken en natuurlijk vallen er dan ook een paar op hetzelfde moment. Gelukkig had ik met me buddy afgesproken (super aardige jongen, hij wil me met van alles helpen zoals bijvoorbeeld me portugeze telefoon regelen en me ov-kaart en stond erop dat ik hem, als ik die telefoon heb, hem altijd kan bellen als ik opeens een lift nodig heb) en kon hij me helpen met al me klassen zoeken. Uiteindelijk heb ik gelukkig maar een vak moeten omwisselen.

De mensen op de school zijn ook heel vriendelijk en, ja mam, er zijn inderdaad hele mooie portugezen. In de kantine kun je serieus voor €2,40 een lunch met toetje, soep en een groot bord eten kopen. 

Het eerste college ging voor mij helaas iets minder fantastisch: ik heb hem niet meegemaakt. Toen ik buiten stond te wachten kreeg ik natuurlijk weer een dikke bloedneus (ja, dat gebeurd vaker, zoals bijvoorbeeld ook bij mijn eerste tentamen in het eerste jaar). Er zijn natuurlijk altijd een paar stresskippen bij die denken dat je van een bloedneus dood gaat dus ik ben druk bezig geweest met uitleggen dat dat niet zo is en natuurlijk de bloedneus stoppen, maar tegen de tijd dat ik daar mee klaar was was mijn college al lang begonnen. Terug naar het appartement dan maar en morgen weer proberen! 


Love from Lisbon! X

3 opmerkingen:

Unknown zei

Misschien is dat wel een goed idee met al die mooie Portugezen: net doen alsof je neus bloedt! Xx

Unknown zei

Dat is een vol programma. Wat voor taalcurus is dat? Portugees???

anitaoele zei

@Linda, die taalcursus is dus al komen te vervallen.. Ik kreeg toen ik net thuis kwam een mail dat ze te weinig aanmeldingen hadden. Maar het was een Portugeze taalcursus geweest ja!