Translate

vrijdag 29 maart 2013

Bezoekje van moeders

Deze week is het paasvakantie, en dus kwam moeders even op bezoek! Waar iedereen een roadtrip ging maken was het voor mij wel even afzien: je moeder oppikken van het vliegveld en vervolgens in een 4-sterren hotel inchecken. Zo'n hotel met een wellness afdeling, waar 's avonds een oud mannetje piano zit te spelen in de lobby en het personeel net iets te netjes en te vlug is. Maar wel heerlijk om even je vakantie te mogen doorbrengen. 

Dinsdag ochtend kwam ze dus aan, tot vandaag. Het was wel even afzien, om 7 uur je bed uit komen om om 9 uur op het vliegveld te staan. Toen mijn wekker ging kwam een ander huisgenootje net thuis. 
Na het ophalen zijn we eerst even de spullen voor mij gaan uitladen (snoepjes woehoe!) en daarna naar het hotel gegaan. Even de kamer gereserveerd en toen naar de Columbus shopping mall, een van de grootste die ze hier hebben. Al loopt het in een rondje allemaal en is het indoor, verdwalen lukt je toch vrij makkelijk. Daarna zijn we lekker culinair gaan doen: eten bij de pizzahut. Ik was er eerlijk gezegd nog nooit geweest, ik kende het alleen van het liedje (ja die zit ook meteen lekker in je hoofd nu, alsjeblieft).

Woensdag zijn we even door het echte toeristische centrum gaan lopen. Ik heb eindelijk maar eens foto's gemaakt van het centrum, want zelfs op een bewolkte dag (ze had helaas niet de beste week gekozen, alleen maar wolken en snotter regen) is dat hartstikke mooi. Ook hebben we de klim gemaakt naar het kasteel. Mooi is het wel, maar ik doe dat niet graag voor een derde keer. 

Donderdag dachten we maar eens een echte tour te doen, omdat ik nog nooit de stad uit was geweest. Dus hebben we de trein gepakt en zijn we naar cascais gereden, een plaatje hier vlakbij bij de kust. Met het treintje rijdt je dan helemaal langs de kust met als eindbestemming Cascais. Een echt vakantiestadje, dat was er wel vanaf te zien. Het strand was dan wel miniscuul, maar het centrum zag er toch wel lekker zonnig uit, zelfs in de regen. We zijn eerst even wat gaan drinken bij het haventje (dus niet in het centrum, daar betaal je zo 3 euro voor koffie, net er buiten is het 70 cent) en zijn langs de kust gaan wandelen. Hierna zijn we naar een echt portugees restaurantje gegaan waar alle vis en kreeft je zowat ligt aan te staren (die kreeft vooral in de auquarium). Maar ik moet zeggen, die Portugese keuken is zo slecht nog niet.
Toen we 's avonds eenmaal terug waren sloeg de luiheid in en bestond ons avondmaal uit een zakje pinda's; bij het ontbijt kon je toch zoveel eten als je maar wilde. 

De laatste dag bracht toch wel weer echte snotter regen met zich mee. Omdat ze rond half 6 weer op het vliegveld moest zijn besloten we even naar de shopping mall bij Oriente te gaan, dit ligt immers op de route. Hier ligt ook het terrein waar in '98 de wereld expo is gehouden. Daar liepen we dus gezellig met haar koffertje over de steentjes te hobbelen. 

Een gezellig weekje dus! En volgende week vrijdag kom ik zelf even terug voor een weekendje in Nederland.

Love from Lisbon! x











Geen opmerkingen: