Translate

woensdag 20 maart 2013

Eerste toetsenweek in Lissabon

Met de eerste presentaties en toetsen was er nu al een iets drukkere periode aangebroken. Gelukkig is dit ook de laatste week van de Portugese cursus, bijna elke dag van 10 tot half 9 school zou ik niet veel langer volgehouden hebben. De laatste week zag er dan ook wel meer uit als school, eten, huiswerk, slapen en daarna meteen weer door met dat schema. Oja, en waar een gaatje was wel even een goed feestje pakken, dat weer wel. 

Zaterdag waren we dan eindelijk Urban Beach binnen gekomen. Waar we de vorige keer geweigerd werden omdat 't een "Portugees feest was" kwam ik dit keer wel binnen met mijn Zweedse oud-huisgenoot en de Zwitserse ploeg. Urban beach is een hele grote, mooie club van binnen en er werd gelukkig ook goeie muziek gedraaid. Mijn plan was oorspronkelijk om zondag een goeie huiswerk dag te houden, maar wanneer je om 7 uur in je bed ligt schiet dat er natuurlijk wel bij in. 

Wel was het zondag mijn beurt voor het dinertje: elke week houden we een diner met de oud-huisgenootjes waarbij iemand iets uit zijn eigen land moet maken voor de rest. Dit keer was het dus mijn beurt. Het leek mij leuk om dit met zowel mijn nieuwe als oude huisgenootjes te doen. Nou, dat past dus echt maar net rond één tafel, 12 man. Op het menu stond witlof met ham en kaas en vervolgens een stoofpotje. Daarna hadden mijn oude huisgenootjes twee taarten meegebracht. Uiteindelijk een goed geslaagd dinertje en ze vonden zelfs de witlof lekker! Dat blijkt trouwens ook echt iets Hollands te zijn, iedereen keek mee aan alsof ik alien eieren mee naar huis had genomen toen ik met die dingen aan kwam zetten. 

Gister was weer een typisch voorbeeld van een typische Erasmus dag: een schooldag van tien tot half 9, 9 uur 's avonds binnen komen lopen en tot de conclusie komen dat je eigenlijk gewoon bijna geen eten meer hebt (pasta is hier mijn beste vriend geworden, ik ben vaak net iets te lui om elke dag tussen de lessen door boodschappen te doen en groentes eerder inslaan werkt ook niet, ze zijn binnen twee dagen beschimmeld). Na een avondmaal vol met slechte humor met mijn huisgenootje Vince over de worsten die ik aan het eten was besloot ik maar om mee te gaan met zijn spontane idee om naar een feest te gaan. Dinsdagavond stappen, doen we gewoon even. We hielden onszelf voor wel op tijd naar huis te gaan. Iets wat zoals gewoonlijk natuurlijk niet lukt. Op de zogeheten glowparty kreeg iedereen van die lichtgevende bandjes en kon je je laten beschilderen met glow in the dark verf. Dus nouja, dat snap je wel, natuurlijk doen we dat! Thuis had ik al mijn nagellak die ook licht geeft in het donker opgedaan en Vince had ook op de pinkjes gekregen. Helemaal fabulous dus. 

En ja, voor de rest ziet de week er uit als een hoop leren, veel stress voor de Portugese toets op vrijdag maar daarna wordt het een groot feest met de paasvakantie!

Love from Lisbon x

Geen opmerkingen: