Translate

vrijdag 5 april 2013

Gewoon aan alles mee doen

Een ding is zeker: het leven hoeft hier nooit saai te zijn. Elke avond is er wel een feestje en zoals me al gezegd werd voor ik vertrok, je moet gewoon aan alles meedoen. 

Het weekend bestaat hier dus voornamelijk uit feesten. Vrijdag waren we zoals gebruikelijk naar Bairro gegaan om wat te drinken. Het is hier echt gebruikelijk om het grootste avond op straat te staan met je drankje en maar wat rond te kletsen. Met de temperaturen is dat gelukkig ook prima te doen. In Bairro zijn wel een aantal kleine clubs en uiteindelijk zijn we ook bij eentje naar binnen gegaan. Dit bleek een beetje een rare keuze: het was een gay-bar. We waren gezellig aan het dansen en ik kwam er eigenlijk pas achter toen er toch wel erg veel mannen om me heen stonden te zoenen... Tja. Wel gezellige mensen altijd.

Zaterdag was ik met mijn oude Franse huisgenootje naar Main gegaan: een erg bekende club hier. Hiervoor waren we nog even naar een klasgenoot van mij gegaan die een soort pre party gaf thuis. Zij sloten later ook allemaal aan bij het uitgaan. In mijn oude huisgenootje kan ik wel een goed stapmaatje vinden: we doen allebei gewoon lekker ons eigen dansje zonder ons te druk te maken om de mening van andere. De Portugese jongens zijn toch ook niet echt zo heel leuk: het gebeurde me die avond dat iemand naar me toe kwam van "hey I'm going home.." en me opeens vol begon te zoenen. Uhh nee bedankt, dat is toch niet echt de juiste manier om je voor te stellen aan mensen. 

Voor pasen besloten we ook gezellig wat te gaan doen: een, door ons zo genoemde, Hangover Easter Brunch. Samen met mijn oude Franse huisgenootje en het Spaanse meisje dat ook in mijn oude appartement is gaan wonen hadden we allemaal iets gemaakt: pannenkoeken, tortilla en tosti's. En vervolgens dan allemaal een dutje erna doen, zo mag Pasen wel vaker verlopen als je het mij vraagt. 

Dinsdag was het voetbal tijd: samen met mijn klasgenoten zijn we naar de Irish pub gegaan. Nou vond ik de tweede helft van de wedstrijd niet zo interessant, de discussies die de Italianen voerde waren dat weer wel. Ik heb dus echte Italianen in me klas, die er van houden de tv bijna te gaan kussen als er iets goeds gebeurd in de wedstrijd, lekker hard kunnen schreeuwen en vooral heel veel met de handen praten. Daarnaast zit er ook een echte charmeur bij die maar wat graag elke keer laat weten dat ie elke avond een ander meisje heeft en ik ook nogsteeds op zijn lijst sta. Erg vleiend, maar bedankt. Na de wedstrijd zijn we ook nog met de hele groep sushi gaan eten in Bairro. Hier kost all you can eat & drink dus maar 13 euro. Zouden ze in Nederland ook eens moeten doen.

Woensdag hadden we 's avonds eerst een etentje bij een meisje met wat vrienden en zijn we ook weer gaan stappen met ze alle, dit keer weer bij Urban Beach. Waar ze me de eerste keer weigerde omdat ik blond ben word ik tegenwoordig gelukkig wel binnen gelaten. Ook heb ik met die groep de eerste Amerikaan leren kennen: die lopen hier dus ook rond! Binnen Urban Beach kwam ik ook een aantal klasgenoten en mijn huisgenootjes tegen, het was dus weer een groot feest. Ook begin ik steeds meer te merken dat niet iedereen hier even vrouw vriendelijk is en maar wat graag af en toe je kont pakken en je willen zoenen uit het niets. Hebben ze helaas toch de verkeerde persoon voor zich. 

Nu zit ik te wachten tot ik naar het vliegveld kan voor een gezellig weekendje thuis. Qapital staat zaterdag op de planning en voor de rest ga ik het allemaal maar lekker over me heen laten komen.

Love from Lisbon! x

Geen opmerkingen: